Delfi.lt: Inovacijos Lietuvoje: kaip neįprastos idėjos virsta sėkmingais produktais

Tai tik keli originalių lietuviškų produktų pavyzdžiai, atskleidžiantys, kokias neįtikėtinas idėjas galima įgyvendinti pasitelkus inovatyvius sprendimus.

Apie galimybes ir iššūkius, slypinčius už unikalių, Lietuvoje pagamintų išskirtinių produktų, pasakoja jų kūrimo procese dalyvavę žmonės.

Šokoladiniai saldainiai sveikuoliams

Ilgiausiai veikiantis saldainių fabrikas Lietuvoje UAB „Rūta“ – vienas pirmųjų atrado liofilizacijos technologiją, kuri leidžia šalčiu išdžiovinti uogas ir vaisius bei taip išsaugoti vitaminus ir naudingąsias medžiagas ląstelienoje. Pradėjusi gaminti naujos rūšies šokoladinius saldainius su liofilizuotomis uogomis ir vaisiais, „Rūta“ atvertė naują puslapį savo istorijoje.

„Dažnai girdime, kad norint sveikai maitintis, pirmiausia reikia atsisakyti saldumynų. Radome tam sprendimą. Galima sakyti, pradėjome keisti visą sveikos gyvensenos paradigmą – gaminame saldainius, kurie ne tik skanūs, bet ir naudingi sveikatai. Pavyzdžiui, mūsų liofilizuotų aktinidijų dražė gausu vitamino C“, – pateikia pavyzdį UAB „Rūta“ direktorius Rolandas Pridotkas.

Jis pasakoja, kad liofilizacijos technologiją įmonei padėjo atrasti bendradarbiavimas su mokslininkais iš Aleksandro Stulginskio universiteto, bei priduria, kad šis universitetas – ne vienintelis, su kuriuo bendrovė palaiko ryšius.

„Gana neseniai pradėjome gaminti baltąjį šokoladą, tačiau niekada neapsiribojome vien įprastais šokoladais. Nuolat ieškome, kuo juos paįvairinti. Kuriame šokoladą „su džiazu“. Pavyzdžiui, stengiamės naudoti vietines žaliavas, tad pas mus galima rasti šokolado su čiobreliais, pipirmėtėmis ir t. t. Eksperimentuodami ir diegdami inovacijas, atrandame savo stilių. Manau, kad tai ir yra sėkmės receptas. Nors naujo, drąsaus produkto sėkmę rinkoje nuspėti sunku, pastebime, kad intriguojantys gaminiai dažniausiai sulaukia dėmesio“, – pasakoja R. Pridotkas.

Įrenginys, analizuojantis vairavimo stilių

Prieš 8 metus įkurta UAB „Ruptela“ dirba informacinių technologijų sektoriuje, transporto telekomunikacijos srityje. Per savo gana trumpą gyvavimo laiką ši įmonė tapo viena inovatyviausių ir greičiausiai augančių informacinių technologijų įmonių ne tik Lietuvoje, bet ir visoje centrinėje Europoje.

Tokios sėkmės paslaptis – kuriamos paslaugos – transporto valdymo sprendimai, kurie leidžia stebėti ir kontroliuoti transporto priemones bet kuriame pasaulio taške.


Ruptela įkūrėjas Andrius Rupays

„Mūsų kuriami sprendimai leidžia nustatyti ne tik transporto priemonės buvimo vietą ir greitį, bet ir pamatyti, kiek kuro liko bake, kaip vairuojama“, – pasakoja įmonės „Ruptela“ įkūrėjas Andrius Rupšys.

Vienas didžiausių įmonės pasiekimų šiandien – „Eco-drive“ panelė. Šis prietaisas stebi, kaip vairuojamas automobilis ir iš karto informuoja vairuotoją apie daromas klaidas. „Džiaugiamės, kad šiuo metu jau sprendžiame didelių, tarptautinių kompanijų užduotis, – sako A. Rupšys. – Pavyzdžiui, mūsų sukurtą sprendimą, panašų į „Eco-drive“ panelę, savo automobilių parke naudoja ir viena žinomiausių kompanijų pasaulyje – „Coca-Cola“. Ši bendrovė, stebėdama savo vairuotojų vairavimo stilių, siekia mažinti avarijų riziką.“

Baltiems dantims – anglis

„Jeigu produktas kitoks, jo rizika nebūtinai padidėja. Atvirkščiai – daug didesnė rizika išleisti eilinį produktą, kuris niekam nepatiks, nei inovatyvų ir kitokį, kuris sudomins bent dalį žmonių“, – sako lietuviškos kosmetikos gamintojos UAB „BIOK Laboratorija“ rinkodaros vadovė Romualda Stragienė.


BIOK Laboratorija  rinkodaros vadovė Romualda Stragienė

Prieš 3 metus „BIOK Laboratorija“ pradėjo gaminti unikalų gaminį – juodos spalvos balinamąją dantų pastą su anglimi. Šiandien šį gaminį mielai renkasi jauni, naujovių ieškantys žmonės. Netradicinė pasta patraukia akį ir tarptautinėse mugėse. „Pasaulinėse parodose iškart sulaukiame klausimų – „Kodėl juoda?“ „Kuo ypatinga?“ ir t. t. Taip užsimezga pokalbis, kurio metu galime pristatyti ir kitus savo gaminius“, – pasakoja R. Stragienė.

Šiuo metu Lietuvoje vis dar populiaresnės baltos spalvos lietuviškos pastos, tačiau kaimyninėje Latvijoje ir Estijoje juoda dantų pasta tapo tikra žvaigžde. Tokios sėkmės priežastis, kaip pastebi R. Stragienė, ne vien originali spalva: „Nemažiau svarbu, kad juoda pasta – iš tikrųjų labai veiksminga ir patinka žmonėms dėl savo išskirtinės sudėties.“

Ko moko unikalių produktų sėkmė?

„Imlumas inovacijoms ir atvirumas idėjoms – tai svarbiausios pamokos, kurių galime išmokti iš sėkmingai veikiančių įmonių, savo unikalias idėjas pavertusių rinkoje sėkmingai parduodamomis prekėmis ir teikiamomis paslaugomis, – sako ūkio ministras Evaldas Gustas. – Lietuvos įmonės turi didžiulį potencialą augti ir didinti savo konkurencingumą ir tam ypatingai didelės reikšmės turi sukaupta patirtis.

Norint būti lyderiais, o ne sekėjais privalu orientuotis į ateities technologijas, kurios leis stiprėti mokslo ir pramonės bei paslaugų sektoriams, didins naujų produktų pateikimą tiek nacionalinei, tiek tarptautinei rinkai“ .

Unikaliausios inovacijos ir idėjos, kurias leidžia įgyvendinti šiuolaikinės technologijos, bus pristatytos rugsėjo 3–4 dienomis vyksiančiame Vilniaus inovacijų forume „Innovation Drift“ 2015. Renginį organizuoja Ūkio ministerija ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).

Inovacijų forume pranešimus skaitys socialinio tinklo „LinkedIn“ vadovas Europoje Kevinas Eyresas, „Google“ rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Regimantas Urbanas, didįjį hadronų greitintuvą valdančios organizacijos CERN akseleratorių ir technologijų direktorius Frederick Bordry, ekspedicijas į Marsą planuojančios įmonės „Mars One“ vadovas Bas Lansdorp ir dar 40 pranešėjų iš Lietuvos ir viso pasaulio.

Renginį finansuoja Europos regioninės plėtros fondas.

Užs. Nr. 20150825-01

Šaltinis: UKMIN.lt