Buhalterinė apskaita

Kodėl verta rinktis buhalterinę apskaitą tvarkančią įmonę, o ne asmeninį buhalterį?

Atsakydami pateiksime po kelias priežastis rinktis buhalterinę įmonę arba buhalterį – darbuotoją. Verslo savininkai patys turėtų apsispręsti kas jiems svarbiausia renkantis įmonės buhalterį – paslaugų kaina, kokybė, efektyvūs ir/ar greiti sprendimai, skubiai ir/ar teisingai atliekami darbai ar kiti faktoriai. Galutinį sprendimą priima pats įmonės savininkas arba vadovas, mes tik pateiksime faktus.

Buhalterinės įmonės privalumai:

  • Taupomi mokesčiai – įmonei nereikia prie mokamo atlygio dar pridėti mokesčius (GPM, SoDra ir t.t.). Anaiptol, įmonei sumokamą sumą galite įtraukti į sanaudas ir taip mažinti mokėtinus  mokesčius. Natūralu, kad už apskaitą mokėdami pvz. 725 EUR mokestį apskaitos įmonei jūs sutaupote apie 520 EUR, kuriuos sumokėtumėte kaip mokesčius prie atlyginimo samdomam buhalteriui, jeigu mokėtumėte jam tokio paties dydžio atlyginimą;
    FINITA apskaitos kaina įmonėms – nuo € 77 + PVM
  • Pastovi apskaitos paslaugų kaina – buhalterinės apskaitos paslaugų įmonių kainos yra daugmaž pastovios ir nekinta taip dažnai kaip darbuotojų atlyginimai ekonomikos pakilimų ir nuosmukių laikotarpiais. FINITA buhalterinės apskaitos paslaugų kaina prisitaiko prie Jūsų verslo apimčių. Buhalterinės apskaitos paslaugų kaina automatiškai padidės arba sumažės atitinkamai išaugus arba sumažėjus Jūsų verslo apimtims, todėl sunkesniu įmonei laikotarpiu Jums nereikės papildomai gaišti laiko deryboms optimizuojant išlaidas buhalterinei apskaitai – paslaugų kaina sumažės savaime. Išsamiau – skyriuje APSKAITOS KAINA;
  • Nereikia darbo vietos – užsakovui naudojantis buhalterinių paslaugų įmonės paslaugomis, nereikia kurti papildomos darbo vietos samdomam buhalteriui, nereikia pirkti darbo priemonių, neatsiranda papildomos kanceliarinės išlaidos;
  • Nereikia buh. apskaitos programos – profesionalios buhalterinės programos su visais priedais (papildomais moduliais ir pan.) įsigijimas vertinamas dešimtimis tūkstančių, taip pat kainuoja programos aptarnavimas bei konsultacijos. Šias išlaidas patirti apsimoka buhalterinių paslaugų įmonei, galinčiai tvarkyti apskaitą 100 ir daugiau įmonių, bet ne vienai atskirai dirbančiai įmonei (pvz statybos, transporto, kitų paslaugų ar prekybos įmonei). Netgi patiems įsigijus brangią programą, ji neišlaiko savo vertės – ją parduoti galėtumėte nebent už kelis kartus mažesnę nei įsigijimo kainą…
  • Įmonė neserga – jums nereikės nereikia jaudintis ir ieškoti pamainos buhalteriui netikėtai susirgus;
  • Įmonė neatostogauja – buhalterinių paslaugų įmonėje dirbančiai buhalterei išėjus atostogauti, ją pavaduos kompetetinga kolegė;
  • Įmonė staiga neišeina iš darbo – apskaitą tvarkant samdomam buhalteriui visada yra tikimybė, kad vieną dieną sulauksite siurprizo – jūsų buhalteris išeina iš darbo. Tai, kaip įprasta, nutinka pačiu nepalankiausiu metu, kai įmonė turi finansinių sunkumų arba mokesčių inspekcijai nutarus patikrinti jūsų buhalterinę apskaitą… Jūsų apskaitą tvarkant buhalterinės apskaitos įmonei šio nemalonaus momento turėtumėte išvengti.
  • Didesnė atsakomybė – buhalterinių paslaugų įmonės atsakomybė numatyta ne tik įstatymuose ir buhalterinių paslaugų sutartyje, FINITA atsakomybė papildomai apdrausta buhalterių civilinės atsakomybės draudimu. Papildomą saugumą užsakovui suteikia tai, kad buhalterinių paslaugų įmonė negali tiesiog išeiti iš darbo ir palikti užsakovui netvarką buhalterinėje apskaitoje – užsakovas bet kada gali pareikalauti atsakyti už sutarties laikotarpiu tvarkytą buhalteriją, ištaisyti klaidas, kompensuoti dėl netikslumų ar klaidų atsiradusius nuostolius ir pan.
  • Teisingesnė apskaita – buhalterinių paslaugų įmonėje dirbančios buhalterės nuolat kelia savo kvalifikaciją kursų, seminarų, mokomosios medžiagos pagalba, taip pat kasdien konsultuojasi su ilgametę patirtį turinčiomis kolegėmis buhalterėmis, todėl jų žinios įprastai yra gilesnės, kompetencija yra gerokai aukštesnė nei vieno siauros specializacijos samdomo buhalterio.

Samdomo buhalterio privalumai:

  • Buhalteris visada šalia  (išskyrus buhalteriui susirgus, išėjus atostogų ar netikėtai išėjus iš darbo), užduotis jam galima perduoti iškart ir rezultato galima tikėtis šiek tiek greičiau nei iš buhalterinių paslaugų įmonės.
  • Jeigu samdomas buhalteris yra artimas draugas, jam galima patikėti svarbias verslo paslaptis, net “juodus” darbelius ir pan. Tai yra greičiau mitas nei tiesa, nes net ir patikimiausi buhalteriai yra žmonės… Konfidencialumo įsipareigojimai neišvengiamai turėtų būti įtraukti tiek į samdomo buhalterio darbo sutartį, tiek ir į buhalterinės įmonės paslaugų sutartį. FINITA buhalteriai šių įsipareigojimų laikosi vadovaujantis buhalterių etikos kodeksu, įdiegta paslaugų kokybės kontrolės sistema, taip pat garbės ir darbo principais. Išsamiau susipažinkite – FINITA sertifikatas.
  • Samdomas buhalteris gali atlikti ir papildomus darbus, kurie yra lyg ir ne buhalterio pareigos, pvz ruošti sutartis, pasiūlymus, išrašyti sąskaitas bei atlikti mokėjimus. Kita vertus, ne kiekvienas vadovas nori, kad jo pinigus tvarkytų kitas žmogus, spręstų kam teikti prioritetą atsiskaitant už paslaugas, mokant atlyginimus ir t.t. Be to ir buhalterinių paslaugų įmonės buhalteriai gali ruošti mokėjimų pavedimus, tik juos patvirtinti/pasirašyti paliekama užsakovo įmonės vadovui ar kitam įgaliotam atstovui.

Pasitikėdamas samdomu buhalteriu įmonės savininkas dažniausiai net neturi galimybės patikrinti tvarkomos apskaitos kokybės, nebent užsakyti brangiai kainuojančią audito paslaugą arba kitos buhalterinės apskaitos paslaugų įmonės atliekamą apskaitos patikrinimą pagal tuo metu galiojančius įstatymus. Dažnai, atlikus išsamų apskaitos patikrinimą,  įmonių savininkai po daugybės verslo vystymo metų suvokia, kad visą tą laiką stebėjo ir vadovavosi neteisingais savo verslo rodikliais ir negalėjo priimti naudingesnių savo verslui sprendimų. O juk tokia gera senoji buhalterė buvo… :)

Linkime priimti teisingus ir jūsų verslui naudingesnius sprendimus, nesvarbu ką nutarsite pasirinkti – samdomą buhalterį ar buhalterinių paslaugų įmonę.

Kokios paslaugos yra įtrauktos į Jūsų nurodomą buhalterinės apskaitos tvarkymo kainą?

Į FINITA buhalterinės paslaugos kainą įtrauktos visos buhalterio funkcijos, t.y. tinkamai įvertinti bei įvesti į buhaterinės apskaitos sistemą pateikiamus pirminius apskaitos dokumentus, užpildyti periodines (mėnesines, metines ir pan.) ataskaitas, pateikti įmonės vadovams informaciją apie einamojo mėnesio mokėtinus darbo užmokesčius bei mokesčius, metinius pelno ir kitus mokesčius bei kitus būtinus mokėjimus, teikti periodines ataskaitas VMI, SoDra ir kitoms kontroliuojančioms institucijoms. Į vieno mėnesio paslaugos kainą įskaičiuota 1 (vieno) Užsakovo darbuotojo darbo užmokesčio apskaita, 5 (penkių) pirminių dokumentų su atskiru registro numeriu apskaita ir 1 (vienos) valandos konsultacijos kaina. Išsamiau – skyriuje APSKAITOS KAINA.
Taip pat teikiame papildomai neapmokestinamas konsultacijas su užsakovo įmonės veikla susijusiais klausimais, bendrais mokesčių sistemos, verslo valdymo bei plėtros klausimais. Per mėnesį FINITA klientams suteikiame iki 1 valandos nemokamų konsultacijų, šios 1 valandos užtenka beveik visiems mūsų klientams. Papildomos konsultacijos – mokama paslauga.

Užsakovui pageidaujant, teikiamos ir papildomos paslaugos, tokios kaip specifinės įmonės veiklos ataskaitos, reikalingos analizuoti veiklos rezultatams bei priimti tinkamiems verslo sprendimams, ruošiamos sutartys, sąskaitų bei kasos orderių formos, kiti dokumentai, teikiamos konsultacijos.

Kokią atsakomybę prisiima buhalteriją tvarkanti įmonė?

Buhalterinės apskaitos paslaugų įmonė atsako už teisingą pirminių dokumentų įvertinimą bei suvedimą į buhalterinės apskaitos sistemą, laiku ir teisingą ataskaitų pateikimą atitinkamoms institucijoms, laiku ir teisingų ataskaitų bei kitos informacijos pateikimą įmonės vadovams. Dėl neteisingai pateiktos infomacijos atsiradus nuostoliams, buhalterinės apskaitos įmonė kompensuoja susidariusius nuostolius užsakovo įmonei bei ištaiso neteisingai pateiktus duomenis, ataskaitas.

FINITA atsakomybė papildomai apdrausta buhalterių civilinės atsakomybės draudimu, kas suteikia papildomą saugumą dėl galimai susidariusių nuostolių atlyginimo. FINITA paslaugų kokybę taip pat padeda užtikrinti narystė Nacionalinėje buhalterių asociacijoje (NBA) bei narystė Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijoje (LBAA).

Ar UAB privalo samdyti buhalterį/buhalterinę įmonę, ar pats įmonės vadovas gali tvarkyti buhalterinę apskaitą?

UAB privalo samdyti buhalterį arba buhalterinę įmonę.

Ar MB privalo samdyti buhalterį/buhalterinę įmonę?

Tai nėra privaloma. Šios įmonės buhalteriją gali rizikuoti tvarkyti vienas iš MB narių.

Per kiek laiko įmonės atstovas turi pristatyti pirminius dokumentus į FINITA buhalteriją?

Visus privalomus dokumentus už einamąjį mėnesį Užsakovas (įmonės direktorius ar įgaliotas atstovas)  turi pateikti FINITA buhalterijai ne vėliau kaip iki kito mėnesio 5 (penktos) dienos. Dokumentus galima pateikti anksčiau, taip pat galima pateikti einamojo mėnesio metu. Dokumentus pateikti nebūtina vienu kartu už visą mėnesį, galima ir dalimis. Užsakovas gali pasirinkti priimtiną dokumentų pateikimo būdą – elektroniniu būdu naudojant FINITA klientų zoną arba perduoti FINITA buhalterei dokumentų originalus.

Ar FINITA buhalterinės paslaugos yra apdraustos?

Taip, FINITA atsakomybė apdrausta buhalterių civilinės atsakomybės draudimu. FINITA paslaugų kokybę taip pat padeda užtikrinti narystė Nacionalinėje buhalterių asociacijoje (NBA) bei narystė Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijoje (LBAA).

Norėdami užsakyti FINITA paslaugas arba gauti papildomą informaciją:

  • Užpildykite kontaktų formą ir mes su jumis netrukus susisieksime.
  • Rašykite el. paštu info@finita.lt (parašykite savo vardą, įmonės pavadinimą, savo klausimą ir mes su jumis netrukus susisieksime)
  • Skambinkite tel. +370 5 2335050 arba tel. +370 600 20027, skype vardas finita-baltic

Jeigu norite sutaupyti ir įmonę įkurti su mažesnėmis išlaidomis, užsakykite FINITA naujų įmonių steigimo paslaugą – naujos įmonės UAB pilnas steigimas kainuos nuo € 110 + PVM iki € 280 + PVM. Apie įmonių steigimo paslaugas informaciją rasite skyriuje STEIGIMO PASLAUGŲ PAKETAI

Norite negaišdami laiko nusipirkti pilnai paruoštą darbui UAB – skaitykite skyriuje UAB PARDAVIMAS

Buhalterinės apskaitos tvarkymo kaina įmonėms – nuo € 77 + PVM


FINITA – Verslas lengvai!